Teraz jest 2014-11-23, 17:43
Ostatnia wizyta:
Wątki bez odpowiedzi / { UNREAD_POSTS }
{ SELF_POSTS } / Nowe posty / Aktywne wątki

Zaloguj

Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie  




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik krokowy, złe obroty, sonda lambda, lewe powietrze.
PostNapisane:2008-12-10, 09:53 
Avatar użytkownika
Administrator
Offline


Dołączył(a): 2008-12-02, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Gdynia
Marka/model:: Audi 200 TQ 20V
Typ: C3
Oznaczenie Silnika: 3B
Rocznik: 1990

Hmm? pudełeczka pod filtrem nigdy nie widziałem (może czarna skrzynka) ale pewnie chodzi o silniczek krokowy. Jeżeli jest uszkodzony to wolne obroty są niestabilne i może szarpać w czasie jazdy na jedynce bez gazu. Można ten silniczek przeczyścić lub ewentualnie sprawdzić jego działanie przy wykręconym ale podłączonej wtyczce do niego. Niestety sprawdzenie można zrobić z pomocą książki obsługi do tego Audi bo w każdym aucie inaczej ten trzpień chodzi. Inną rzeczą powodująca szarpanie jest za wczesny zapłon lub przerwy w zapłonie.
---
Wolne obroty przy obciążeniu, to obciążony mocniej silnik, w takich warunkach dużo do powiedzenia maja też świece, ile mają przebiegu Może profilaktycznie wymienić Myślę, że to co opisuje Kaczor to bardzo pradwopodobne
---
Przepraszam Panowie, jestem młody stażykiem.
Posprawdzałem wszystko, i racja jest że zapłon był przestawiony ale po to aby auto jako tako pracowało, mocy zero ale w miare równo pracował na swoim zapłonioe prawidłowym krokowy silniczek powoduje wachania obtotów (jak na chwilę odcina wtrysk)jadę do speca od audi(drogi jak piorón ale nie ma wyjścia nigdzie nie ma silniczka na sześć wyjść, dzięki za odzew, pozdrawiam, Janusz .
---
Witam wszystkich.Jestem nowy dzisiaj znalazłem wasz klub i zarejestrowałem się,mam na imię Robert.Proszę Was o pomoc,mam problem z obrotami w audi 80-z grudnia 88r.model89.,1,8l na jednopunkcie.Objawy są takie że po uruchomieniu zimnego silnika np.rano od razu wskakuje mi na2200obr.a nawet na2500.ryczy niesamowicie,uspokaja się(niby)jak silnik złapie temp.ok.70st.wtedy ma niby normalne obr.ale tylko trochę wystarczy żeby temp.spadła np.nawet o 8st.i znowu jest to samo.Wymieniłem już silnik krokowy,dzisiaj czujnik(ten co jest wkręcony do trujnika od spodu biały)i dalej to samo.Pomóżcie mi jak możecie.
---
Może być wina podciśnienia lub zasysania lewego powietrza. Posprawdzaj wszystkie połączenia wężyków i podstawę pod wtryskiem. Jeszcze sprawdziłbym czujnik położenia przepustnicy. A najlepiej odłącz aku na pół godziny i potem sprawdź czy jest poprawa bo może po zresetowaniu kompa coś się poprawi.
---
Hej ,witam wszystkich którzy próbowali mi pomóc z moim problemem.Mam dobre wieści-zrobiłem to.Zdjęłem jeszcze raz filtr powietrza i dokładnie się przyjżałem,i co zobaczyłem-pod gaźnikiem jest taka niby uszczelka niby podkładka z dość twardej gumy,obejrzałem ją dokładnie i znalazłem małe niby tylko pęknięcie,rozebrałem to oczyściłem uszczelniłem specjalnym silikonem(bardzo cieniutko)I GRA JAKBY RĘKĄ ODJĄ.Dzięki jeszcze raz za próbę pomocy panowie-postaram się kiedyś odwdzięczyć jak tylko będę mógł,na razie.
---
witam wszystkich jestem tu nowy bo audi jezdze dopiero od 4 mcy.Jestem szczesliwym posiadaczem b3 z 91r silniczek 2.0 na gazie. troche juz przy nim porobilem, wymiana rozrzadu,termostat,amorki,wszystkie gumy w zawieszeniu itd. Od pewnego czasu mam jednak problem z obrotami. Z rana zawsze odpalam na benzynie. Odpalam silniczek chodzi przez 5 sek i gasnie i tak pare razy dopoki nie przelacze na gaz. Jest jeszcze inny objaw: samochod rozgrzany np. jazda po miescie albo trasa i obroty sie wieszaja na okolo 2000 obr/min i tak sie utrzymuja dopoki nie zgasze silnika i znowu go nie odpale.Wkurza mnie to bardzo poniewaz dla mnie wszystko musi grac w aucie.Pomozcie mi bo dluzej tego nie wytrzymam Czytalem gdzies ze moze to zalezy od czujnika temp tego co steruje podobno (moge sie mylic) ssaniem i paliwem czy jakos tak. Czekam na wasza pomoc i jakies podpowiedzi w tej sprawie pozdrawiam AUDI RULEZ
---
Z tego co się domyślam to masz układ wtryskowy KE-Jetronik i przyczyn usterki może być bardzo dużo gdyż te silniki po prostu nie lubią jak im się podaje inne paliwo niż PB95/98. Niejeden już walczył z zawieszonymi obrotami na około 2tys. i niejeden już jeździ tylko na gazie bo na benzynie nie chodzi wcale. Kilka przyczyn wymienię: uszkodzony na skutek wybuchu gazu w kolektorze ssącym talerzyk przepływomierza, niesprawny wtryskiwacz rozruchowy benzyny, uszkodzony lub zanieczyszczony silnik krokowy, źle zrobiona kompensacja przy instalacji gazu, włączony tryb awaryjny itd. itp. Trzeba próbować po koleji metodą prób i błędów lub po prostu pojechać do dobrego gazownika który zna się też na układach zasilania benzyną.
---
cze! jesli silnik jest na wtrysku to napewno posiada jakieś podcisnienia (bądz nadcisnienia) a jak wiem z doswiadczenia wystarczy iz cos jest nie tak z któryms z przewodów cisnieniowych i juz...problemy.u mnie w silniku mialem taki problem i okazalo sie iz wezyk ktury podaje cisnienie do membrany otwierajacej lub zamykajacej sterowanie 'regulatorem biegu jałowego' i 'regulatrorem termicznym'.oprucz tego wszystko to jeszcze elektronika zalezy jaki masz wtrysk ke-jettronic czy ke III-jettronic.
---
1.jak sie nagrzeje silnik to nie chce isc powyzej 4000obr tak samo na benzynce jak i na lpg

2. na benzynce raz chodzi dobrze raz ma bardzo niskie obroty, gasnie i nie chce jechac, podobnie dziwacznie chodzil na lpg gdy mialem silnik krokowy
teraz wstawilem srube i jest super poza spalaniem i wkrecaniem na obroty...

gazwonicy mowili ze padla sonda i ze czasem sie zawiesza jak sam sprawdzalem to na gazie jest ok a na benzynie stala wartosc 0.39V
podobno w miescie jest dobry mechanior za diagnostyke chyba elektryczna i mech chce kolo 100 +jesli cos bedzie do wymiany
albo mysle nad wywaleniem kata i wstawieniem rurki - 40zl -moze bedzie lepiej szedl i tyle samo lub mniej palil (14-15lgp pali teraz)
---
ja posiadam paska 93 z instalka II generacji z silnikiem krokowym i wszystkim, grunt to sprawna lambda i bedzie Tobie chodzil jak zegarek i palil malo czyli katalogowo, proponuje ci kupic lambde troszke cie bedzie kosztowala ale wyleczy cie ze wszystkich bolaczek i kombinowania
---
mam podobnie na benzynie chodzi kiedy mu się chce a na gazie trzyma wysokie ( 2000 ) obroty .diagnoza brzmi potencjometr przepustnicy silnik 2.0 3A WTRYSK MECHANICZNY
---
Sam silniczek krokowy przeważnie jest dobry tylko problem polega na jego sterowaniu. Steruje nim urządzenie potocznie zwane komputerem i przy źle założonych instalacjach gazowych to urządzenie przechodzi często w tryb awaryjny. Wtedy nie działają takie urządzenia jak silnik krokowy i dzieje się tak że np skaczą obroty. Silnik krokowy a dokładniej urządzenie do stabilizacji biegu jałowego działa tak: gdy obroty spadają poniżej normy to tzw komputer dostaje sygnał żeby podać masę na silnik krokowy i w ten sposób otworzyć dodatkowy obieg powietrza poza przepustnicą (kompensacja) i już mamy podniesione obroty. Tak samo jest gdy obroty są za wysokie to masa na silniku krokowym zanika. Dzieje się to tak szybko że nawet nie powinno być odczuwalne. Jednak po ingerencji pana Józka w układ zasilania i układ elektryczny (czytaj gazownik nr 1) cały układ stabilizacji obrotów idzie w diabły.
---
tak jak pisalem kiedys w innym poscie mam instalke 2generacji brc, jednak z uwagi na niezadowloenie z jazdy skaczace obroty i wytlumaczeniem gazownikow ze lambda kaput- zalozylem srubke i wszystko jest ok poza spalaniem chyba. oni juz mi wiecej nic nie wykombinuja bo lambda niesprawna wiec jezdze sobie na tej srubce, w miedzy czasie poczytalem troche o istalacji 2 generacji i tam jest mowa ze regulacja silnika krokowego jest daleko od idealu ze terzeba duzo sie pobawic chociaz i tak nie bedzie to ideal. i teraz sie zastanawiam czy kupic sonde np z allegro i kombinowac zobaczyc co z tego wyjdzie i meczyc sie z gazownikami, czy jezdzic na srubie -wywalic katalizator ktory jest albo bedzie i tak kiedys do du...
chociaz z tego co slyszalem to na silniczku krokowym bedzie mial wiekszego kopa i miej palil,
co myslicie i co doradzacie
---
Witam. Miałem chyba podobny problem. A mianowicie tez mam wahania obrotów. Ale juz mniejsze. Silniczek krokowy moze ale nie musi pomóc. Kolega miałpodobny problem i wymienił 4 silniczki i sonde i jak miałtak dalej ma. Teraz juz nie pamietam co to było ale napewno nie sonda i nie silniczek. bede musiałgo spytać. A u mnei jakos samo przeszło.
---
Z tego co ja wiem to K-Jetroniki wolą zwykłą instalkę bez kompa i silniczka krokowego.Może więcej o litr spali ale przynajmniej obroty nie skaczą tak bardzo.
---
A ja mialem w Passacie mojego ojczulka cos takiego ze centralke sterowania gazem byla zbyt blisko cewki wysokiego napiecia oraz kable od tej centralki tez sie ciagnely po cewce i tez sie cos takiego dzialo.Oczywiscie wszyscy zwalali wine na sonde a to byla kompletna bzdura.Cewka wytwaza silne pole magnetyczne i wplywa na zmiany w centralce w dosc znaczny sposob.Znan osobiscie osobe ktora usunela ten problem bez wiekszego bulu i teraz jest MALINA.
---
mam audi 80/94r 2.0 na pełnym wtrysku+gaz gaz założyłem 5 miesiecy temu i są teraz problemy na gazie i benzynie utrzymują się obroty w granicach 1200-1300 i nie spadają, sprawdzałem silnik krokowy wporzątku.
teraz już obroty udało się mechanikowi obniżyć do 1000 lekko ponad kreske lecz dzisiaj do pracy chciałem pojechac i niestety mi juz nie odpalił jeszcze w czoraj zauważyłem taką rzecz że przy przygazowaniu mu, rura wychodząca z filtra powietrza zaciskała się i nie wiem co robić mechanik rozkłada ręce a jak będę sie tak dalej spóźniał to mnie szef wywali z pracy
Przosze o pomoc
dzięki
---
Zdemontuj tą rurę całkiem i ciesz się jazdą. Pewnie zakładając gaz przysłonili Ci wlot powietrza i teraz się coś zatkało. Znając niektórych magików-gazowników to mogli nawet szmatą zapchać dolot do filtra.
---
Problem mój polega na tym iż nie wiem jak prawidłowo ma być ustawiona ta klapka przez którą zaciągane jest powietrze(okragła płytka) i jak się do niej dostać.
Dzisiaj przyjęła duzego stzrała na gazie, aż wyawaliło zabezpieczenie z obudowy. Po strzale obroty bardzo wysokie zarówno na gazie jak i benzynie.
Co dalej z tym zrobić?
---
Wymontować przepływomierz i naprawić to co się pogieło. Talerzyk ustaw tak aby nie było szczeliny i swobodnie się przemieszczał. Od strzału mógł jeszcze wyskoczyć przewód od kompensacji i dlatego są wysokie obroty. Sprawdź wężyki od silniczka krokowego.
---
Moze ktos wie co to moze byc. w mojej audi 2,0 na jednopunktowym wtrysku po odpaleniu chodzi normalnie ale tylko do czasu po przejechaniu paru kilometrow zaczyna autkiem troche szarpac tak jakby nie dostawal tyle paliwa ile trzeba. nie wystepuje to caly czas lecz najczesciej w miescie nieraz przy ruszaniu natomiast jak jade na trasie i autko jest wkrecone na wysokie obroty to tego nie ma. na gazie autko chodzi idealnie. moze ktos z was wie co to moze byc. dodam iz niedawno wymienialem silniczek krokowy wolnych obrotow. czy to moze byc cos z tym zwiazane?
---
Może być związek między wymianka tego silniczka a skakaniem autka...
Jeżeli nie samego silniczka, to napewno jakiś czujnik (temp) Ci szwankuje, lub jego podłączenie. Jeśli dzieje się tak w mieście i przy ruszaniu, to właśnie najprawdopodobniej przyczyną są jakieś luźne kable elektryczne, coś przerywa, nie styka jak trzeba, to jest to.. poszukaj takich usterek.
---
Najprawdopodbniej okablowanie...znaczy sie przewody napieciowe. Choc może tez być wina silniczka krokowego...z tym ze jesli na gazie chodzi sii...to...raczej to drugie. Przypuszczam że czujnik nie daje odpowiednich parametrów przy niskich obrotach...Ale głowy nie dam
---
Mozna jeszcze cewkę zapłonową sprawdzić. Miałem tak kiedyś że po rozgrzaniu szarpał na wolnych obrotach i podczas przyspieszania, a na wysokich obrotach było dobrze.
---
Od pewnego czasu mam problem z uruchamianiem ciepłego silnika po jeździe, po krótkim postoju. Po przekręceniu rozrusznika tak jakby chciał załapać, ale gaśnie, potem trzeba z 8 - 10 sekund pokręcić i zapala, ale delikatnie śmierdzi benzyną. Prcuje równo i bez zmian obrotów, uszczelak pod głowicą ok, przewód od zbiornika trzyma paliwo. Zdarza się zresztą i po jeżdzie na benzynie i po jeżdzie na gazie. Myślałem, że będzię to miało znaczenie, bo moja audica odpala tylo na benzynie, ew. potem można przełączyć na gaz, ale nie ma to znaczenia, na czym się wcześniej jechało. Dodam, że rano zapala bez problemu, tylko równoczesnie z tym problemem zaczął stukać silnik, ale tylko przez kilka pierwszych chwil po odpaleniu. Na ciepło również. Zastanawiam się czy to nie któryś z wtryskiwaczy się przytyka, bo stuk jest jak po przesunięciu panewki lub szklanki, ale z silnikiem tak naprawdę nić złego się nie dzieje. Oleju nie bierze, spadku mocy nie ma, olej jest czysty. Podpowiedzcie coś proszę!
---
Wtryskiwacz jest w porządku, bo jest tylko jeden w Twoim silniku, panewki zostaw w spokoju. Trzeba przede wszystkim zlokalizować miejsce stukania podczas rozruchu. Jeśli stukanie pojawiło się równocześnie z problemami uruchomienia na ciepłym silniku to najbardziej podpada silnik krokowy. Jest on zamontowany w obudowie układu wtrysku pod tą "patelnią" z filtrem powietrza. A popychacze? hmm... gdyby się przytarł któryś to raczej nie robi problemu z uruchomieniem.
---
Fakt, przecież to jednopunkt, moja gafa. Właśnie stukanie jest najtrudniejsze do zlokalizowania, bo wydaje mi się, że dobiega z okolicy bloku, ale wierzyć mi się w to nie chce. A czy silnik krokowy może mieć związek z tym stukaniem? Wiem jak go zdemontować, ale jak sprawdzić czy to on jest przyczyną trudnego rozruchu. Chyba tylko podmianka na inny, tego samego typu.
---
No wiara, składam raport. Naprawę robiłem sam ze znajomym mechanikiem. Zaczęliśmy od zdjęcia pokrywy zaworów, hehe. Po odsłonięciu wałka rozrządu, sprawdzilismy szklanki. Wyglądały dobrze i nie miały luzów między kroćcem a krzywką wałka rozrządu. Po zdjęciu wałka można go było obejrzeć dokładniej. Wyglądał dobrze - brniemy dalej - zdejmujemy głowicę. No i tu się zdziwiłem. Dość duża ilośc nagaru na zagłębieniach tłoków i niestety widoczny olej, wyrzucające i wyrobione pierścienie. No to problem z uruchamianiem ciepłego silnika mamy jakby rozpracowany. No to teraz stuk. Ciekawe było, że tłoki miały luz promieniowy na panewkach, a nie jak przypuszczaliśmy na sworzniu tlokowym. Tym dziwniejsze, że luzu wzdłuznego via panewka-korbowód-tłok nie było. Wyjęliśmy tłoki, penewki i niestety, te ostatnie już poczuly przebieg samochodu. Niby na liczniku 160000, ale ja w to nie wierzę . Sprawdziliśmy mikrometrem , czy wał korbowy nie ma zużycia, ale wszystko było w normie. Najważniejsze, że nie miał luzu na głównych pawiach i nie trzeba go było wyciągać. Podsumowując akcję: 2 dni roboty, części: kpl szklanek, kpl panewek wału korbowego, kpl świec, uszczelka misy, kolektora dolotowego i wydechowego, uszczelka wydechu, uszczelka głowicy, olej, filtr, Poduszka wzdłużna silnika, bo była dziurawa. Wsio. Razem 700 zł. Robocizna to gadka ze znajomym mechanikiem. Niedużo . Silnik właśnie docieram, chodzi jak złoto, zapala bez problemów. Nie cyka, nie plumka, nie dynda, nie puka i co tam jeszcze. Spokój na dobrych kilkadziesiąt tysięcy. Służę pomocą w razie potzreby, bo dzięki temu remontowi wiele się nauczyłem
---
Witam.Mam problem z Audi 80 b3.. poega on na tym że przy dojeżdzaniu do świateł np naciskajac sprzegło i hamulec w aucie spadaja obroty i samochód gaśnie ;/ wymieniłem juz cały układ zapłonowy oraz reduktor i dalej nic nie pomaga....prosze o jakies rady.. z góry dzięki
---
masz popsuty przepływomierz albo silniczek krokowy albo coś z lewym powietrzem. Jedź do dobrych mechaników a jak ci zacznie dobrze działać to nie czekaj az ci sie znowu rozwali tylo go sprzedaj i kup diesla
---
Witam!
Mam zagazowanego 2.3 benzyniaka!
Mam problem nie z gazem ale z benzynką.
Nie moge odpalać na benzynie a i podczas używania gazu po przełączeniu na paliwo silnik wyłącza się. Pompka paliwowa działa i doporwadza paliwo do rozdzielacza... Dalej cisza.
GazMajstry polecają wizyte u mechanika.
Czy ktoś ma jakiś pomysł na to zjawisko??
---
Witam kolegow i kolezanki ja mam dokladnie taki sam problem na gaziku BDB a na paliwku zapala na dotyk i tak samo jak szybko zapala szybko gasnie. jednego jestem pewien mam uszkodzony silnik krokowy i wtrysk rozruchowy nie podaje paliwa podczas odpalania. problem w tym ze nie wiem dlaczego . pozdrawiam !!!
---
Awaria usunięta! Okazało się że uszkodzone były przewody gumowe od instalacji gazowej i nieszczelnośc powodowała blokowanie dopływu benzynki. Wkońcu moge pojeździć na benzynce! To jest to!
Dodam jeszcze że zwiedziłem kilka zakładów gazowników w 3mieście i jakoś żaden nie wpadł na myśl że coś może być z instalacją gazową i odsyłali mnie do mechaników!
---
Nie martw się, tak ma być. To że w ABT tak się nie dzieje nie oznacza że w ABK też nie powinno. Twój silnik ma rozbudowany kolektor ssący i silnik krokowy umieszczony na zewnątrz kolektora (rozwiązanie jak przy K-Jetronicu), dlatego po otworzeniu korka przez odmę wychodzi z kolektora powietrze zasysane i głupieje przepływomierz. Prawidłowo powinien zgasnąć silnik, lub nieznacznie utrzymywać się na bardzo niskich obrotach i telepać. W ABT 90 PS jest jednopunktowy wtrysk i silniczek krokowy połączony bezpośrednio z układem wtrysku a nie jak w przypadku ABK z kolektorem, dlatego tam nie występuje zjawisko przygasania silnika.
Sprawa wypluwania oleju to błachostka. Brakuje pewnie plastikowej osłonki tak jak pisał Smaru. Daj sobie spokój i nic nie rób.
---
Witam klubowiczów mam problem jak w temacie moje dane to 1.8 PM na mono jetronik zagazowany ,od ok. 1.5 roku po postoju kilku minut trzeba kręcić kilka sek. żeby motorek odpalił sprawdzałem już wszystko nawt ciśnienie pompy jest 6 bar. ,serwo szczelne , wymienione św. kopł. wn. palec , czyściłem silnk krokowy i nic paszcak dalej swoje ,jest jeszcze jeden objaw , myślałem przegonie ją na paliwie jdę tak ze 100 i trzymam obroty cały czas na 2200 a motorek zaczyna wypadać z równej pracy niesymetrycznie ,czy to może być gubienie zapłonu przez cz. halla czy coś z cewką zaznaczam że na gazie tych objawów brak ,proszę o podpowiedż .
---
Witam! Mam AUDI 80 AVANT 1.6 benz 1994r i trzyma mi 900obr na wolnych obrotach. Mało tego jak zdejmniesz noge z gazu to dopiero po paru sekuddach wraca do 900 ob/min. Jest to uciążliwe przy zmianach biegów. Wygląda to tak jakbyście nie sciągali nogi z gazu przy zmianie biegów. Co z tym zrobic?
---
Posprawdzaj najpierw dolot, czyli filtr powietrza, szczelność przy przepustnicy i jak nie pomoże to silniczek krokowy. Może być zanieczyszczony i dlatego powoli przymyka doplyw powietrza.
---
Witam niedawno kupiłem Audi 90 Quattro 2.3 z działającą klimą,lecz jest mały problem gdyż podczas jazdy bez klimy wszycho jest oki , wolne obroty zarówno na gazie jak i benzynce trzymaja się w granicach 900 obr. , lecz jeżeli tylko włączę klimę obroty jałowe drastycznie spadają , ale o dziwo tylko na gazie?!?, ja wiem że włączona klima w jakimś tam stopniu obciąża silnik , ale czy to zjawisko nie jest oby dziwne???Nie byłem jeszcze u magików od gazu , może regulacja jest źle zrobiona , nie wiem, więc zapatam was moi mili???
---
Miałem dokładnie to samo. Przyczyną może być duży opór stawiany przez kompresor klimy (wyeksploatowanie, mało oleju w kompresorze). Jednak w tych silnikach najczęściej po prostu nie działa silnik krokowy gdy przełączymy na gaz. Na benzynie po włączeniu klimy obroty spadają tylko na chwilę, bo od razu reaguje silniczek i podnosi je do zadanych wartości. Na gazie już tego nie robi. W moim 2,3 z klimą miałem wolne obroty na poziomie 600/min
---
U mnie było podobnie jednak po dobrej regulacji gazu wszystko jest ok. W serwisie gdzie robiono ta regulacje zamontowano mi takze urzadzenie ktore oszukuje silnik krokowy i samemu mozna sobie podciagnąc obroty do takiego poziomu jaki sie chce, natomiast po przełączeniu na benzyne urządzenie te przestaje działać. Koszt takiego cacka to ok 80 zł, jednak w moiom przypadku pomogło dobre wyregulowanie gazu, choć i teraz czasmi zdarzy sie, że obroty spadną do bardzo niskiego poziomu a nawet samochód zgaśnie. Widocznie w tych silnikach tak już jest, przystosowane są tylko do benzyny.
---
PODCZAS JAZDY PO WCIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA OBROTY SPADAJĄ DO ZERA POCZYM WRACAJĄ DO NORMY BADŹ TEŻ GASZĄ AUTKO.
SILNICZEK KROKOWY JUŻ PRZECIŚCIŁEM - ALE I TAK NIE WIEM CZY JEST ON W 100% SPRAWNY - JAK TO MOGE SPRAWDZIĆ?, I CO JESZCZE MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ.
---
Zdemontuj silnik krokowy i zepnij go na krótko do akumulatora. Powinien się szybko otwierać i zamykać, z trzaskiem bez żadnych oporów
---
Witam klubowiczów
Poszukuje mechanika który coś wie na temat silników z mechanicznym wtryskiem. B3 2l 91r
Problem; nie zapala na zimnym silniku ( za 8-9 razem) jak ciepły silnik to OK, jak już zapali to nie ma ssania.
Objechałem kilku "speców" nikt nic niewie
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
---
Prawdopodobnie masz do wymiany czujnik temperatury silnika. Jak on nie działa to silnik krokowy się nie otworzy przy zimnym silniku. Warto też sprawdzić krokowy bo może się przytarł. Jak sam nie zrobisz to chociaż podpowiedz mechanikowi o co biega.
---
Wtam Byłbym bardzo wdzięczny za poradę lub pomoc z problemem jaki mnie i moje auto gnębi od paru LAT a mianowićie nie mam stałych wolnych obrotów obojętnie czy na benzynie czy gażie Jak go ustawię to chodzi jak zegarek ale wystarczy że pojadę pare razy przy tym zapalę i zgaszę i dalej jest to samo Wszystko bylo sprawdzane i nic Byłem u paru mechaników ale było to samo a były sytuacje że odnośiłem wrażenie że wiem więcej od nich
Więc jak by ktoś z Szanownych Klubowiczów oriętowałco to jest
Jestem z Gdyni B-3 mechaniczny wtrysk paliwa KE-Jetronik śilnik JN 18
---
siemka panowie i panie zakladanie ze te silniki tak maja jest pojsciem na latwizne mialem tak samo i czasami tez gasl okazalo sie ze mialem ogromna loche na rurce odpowietrzenia skrzyni korbowej ( wypalonej przez uszkodzony kabel ) uszczelnilem wszystko i wymienilem silniczek krokowy od tego czasu skazowka stoi na 900 proponuje sprawdzic szczelnosc i krokowke najlepiej od osoby u ktorej jest wszystko ok
---
Widze kolega ma ten sam silniczek co ja i ten sam problem.
Tez faluja mi obroty ale tylko przy chlodnym silniku jak sie podgrzeje to i gaz i benz chodzi super.

Mialem wymieniony czujnik temp silnika (ten do sterowania) bo jest jeszcze inny od wskaznikow od deski rozdzielczej, poza tym wymienione przewody wysokiego napiecia i swiece zaplonowe.
A szczerze mowiac na benzynie przed wymiana chodzil tragicznie praktycznie nie chodzil teraz juz duzo lepiej ale jeszcze to nie jest to.
Aaaaa i filterek paliwa tez wymieniony i tez pomoglo w znacznym stopniu.
---
W JN jest silnik krokowy, lecz nie wygląda jak tradycyjna krokówka z silnika np. pięciocylindrowego. Jest schowany pod kolektorem ssącym.
---
racja silnik krokowy jest tylko to chyba nie nazywa sie krokowiec tylko silniczek od wolnych obrotow czy jakos tak
tam jest taka zasowka i byc moze sie troche niechetnie przesowa takze warto bylo by to sprawdzic
---
By the way silniczek wolnych obrotów to nic innego jak silnik krokowy. Najlepiej jest sprawdzić podłączając na krótko napięcie i ma być słyszalny trzask przesuwającej się zasłony. Oczywiście najpierw odłączyć wtyczkę.
---
To urządzenie, o którym cały czas jest mowa jest małe i okrągłe, a dwa wężyki co z niego wychodzą są na grubość kciuka. Jest jeszcze podpięta kostka z dwoma kabelkami. Zgadza się, że jak silnik jest zimny to tamtędy dostaje się dodatkowe powietrze, ale nie ma żadnych bimetali. Zwykła cewka, silnik krokowy (radzę poczytać o silniku krokowym co to takiego, bo nie występuje on tylko w motoryzacji). Trzeba to zdemontować, czyli odłączyć wężyki, kostkę i wyczyścić miejsce, w których przesłona się otwiera i zamyka...otwiera i zamyka
---
Mam audi 90 coupe 2,3 136PS i dzieja sie z nim dziwne rzeczy.
Najpierw probleby z odpalaniem, a teraz brak mocy. chcialem podlaczyc ja pod komputer, ale zlacze diagnostyczne jest uszkodzone(podobno,tak mi powiedzieli na warsztacie). Moze po kodach usterek sie uda.
---
Czesc mialem ten sam problem w swojej niuni okazalo sie ze mialem nieszczelny uklad dolotu do przepustnicy a dokladnie wielka dziure na metalowej rurce odpowietrzenia skrzyni korbowej zaspawalem loche i jak reka odiol proponuje sprawdzic szczelnosc i jeszcze jedna zecz jak twoj silniczek krokowy ? jak sie zacina wymien mozesz jeszcze sprubowac go wyplukac wbezynie czasami pomaga pozdro
---
Witam ponownie w związku z w/w sprawą, pofatygowałem się do dośc dobrego serwisu samochodowego- podpieli mnie pod komutery i co pokazały:
błąd czujnika stukowego i błędne wskazanie temp. silnka. Na kompie wyświetlało około 80stopni, a na desce rozdzielczej pokazywał prawie 100 i włączały sie wentylatory, serwisant stwierdził, ze do wymiany czujnik temp. koszt oryginału około 80pln i że on może powodowac nierówne obroty silnika na zimno i dymienie z rury. Co WY na to? I do czego służy czujnik stukowy, czy to ma związek z zapłonem i z kontem jego wyprzedzenia?
Pozdro

(01,12,2006r) Witam ponownie! nie piszę kolejnego postu tylko dopiszę, może te info. komuś się przydadzą.

Wymienił serwisant czujnik temp. silnika, przeczyścił silnik krokowy, wymienił filtr powietrza --> efekt praca o niebo lepsza, ale cosik jeszcze nie tak---> szukał dalej i okazało się,że poprzecierany, popękany jest przewód z kolektora ssącego do przepływomierza. Koszt nowego w serwisie AUDI około 400pln .
Kupię używany w dobrym stanie!!! Chyba, że ma ktoś pomysł inny, podobno nie opłaca się go łatac.
---
Moja Niunia ostatnio zgłupiała....

jak się rozgrzeje to nagle gdy stoi na biegu jalowym np. na czerwonym świtle, rosną jej obroty do 1800 ...... raz robi to co chwile np na każdych światłach , a innym razem prawie wcale, obroty spadają do normalnych tylko po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika, (restart kompa ) jest to identyczny efekt jakbym odlączył wtyczkę silnika krokowego,

Może ma ktoś silniczek krokowy do pożyczenia na 1 dzień albo na sprzedaż ......

Tak myślę że to silniczek głupieje bo wszystkie styki przeczyścilem specjalnym preparatem i jeszcze popsikałem WD40

Ręce mi opadają bo już się mi pomysły skończyły..... może ktoś miał taki problem


Silnik jak wszyscy wiedzą 2,0 113KM 3A

POMOCY !!!!!
---
Spróbuj rozebrać silniczek i przemyć go benzyną ekstrakcyjną...! Może to pomoże, ale napewno nie na długo, jeżeli to wina silniczka krokowego to konieczna będzie jego wymiana.
---
Ja niestety nie wiem co steruje silniczkiem krokowym, ale napewno musi miec on w jakis sposob zczytywac dane z czujnika temperatury silnika. Tak mi sie bynajmniej wydaje, ale moze jestem w bledzie A czujnika nie masz czasem padnietego>? Jak nic nie znajdziesz to podjedz do Nikiego(jak ktos zna ludzi z VW pomorza, to slyszal pewno o nim). Ja jednak osobiscie stawiam na silniczek. Pewno wyrobila sie glowka juz...
---
Witam wszystkich. Mam problem, może ktoś miał podobny jak ja to się ze mną podzieli? No więc: posiadam AUDI 100 C4 2.3B+G jest problem kiedy zostawię go w garażu i jest dodatnia temperatura powietrza. Autko zachowuje się dziwnie przy odpaleniu, muszę pokręcić ok 8-10 sekund rozrusznikiem i w końcu załapie i odpali. ale gdy odłączę mu wtryskiwacz rozruchowy odpali z pierwszego kopa! [czujnik temp. silnika nowy] słyszałem że wtryski mogą być nie szczelne i skapuje z nich paliwo[czy to możliwe?], ale na tych właśnie wtryskach jeżdziło inne audi i było bez problemu! acha! a gdy zostawie auto pod chmurką i jest mrozik to pali super nawet bez odłączania wtrysku rozruchowego! co może być przyczyną proszę jeśli miał ktoś podobny problem, prosze o odp. pozdr Arturro7
---
popierwsze to sprawdz czy masz szczelna gume ssawna,bo jak bedzie lapal lewe powietrze to bedzie problem z odpaleniem,wtryski rzadko siadaja,ja wymienilem filtr paliwa,sprawdz do jakich obrotow sie autko wkreca,moze byc wiele przyczyn,silniczek krokowy moze byc zapieczony,prysnij wd40,mi pomoglo,oj ke-jetronic jest strasznie wyczulony na male niedogodnosci,pzdr
---
Silnik tego typu jest bardzo wrażliwy na tzw.lewe powietrze, dlatego proponował bym dobrze sprawdzić szczelność całego układu dolotowego a w szcegolnosci gume łączacą z kolektorm ssącym. Najmniejsze lewe powietrze powoduje różne zachowania się silnika. Dobrze by było także sprawdzić stan silniczka krokowego bo on też lubi sie zapiekać przy jeździe na gazie. Warto także pamiętać aby od czasu do czasu trochę pojeździć na benzynie aby cały układ sobie popracował.
Aha ponoć najprostszym sposobem sprawdzenia czy układ jest sczelny jest odkręcenie korka wlewu oleju podczas pracy silnika na biegu jałowym i oile układ jest szcelny to silnik powinien zgasnąć tak było w moim B4 2,3NG.
---
Wybaczcie ze pytania są dla niektorych banalne, ale jest to moj pierwszy samochod i nie znam sie na nich zbyt mocno. A ksiazka jest dla mnie "za mądra".

1. Jak zmniejszyć obroty silnika na (nie wiem jak to określić) biegu jałowym? (stoję, bez gazu) albo inaczej - jakie obroty powinien miec ustawione silnik uruchomiony i pozostawiony bez naciskania gazu?

2. Jednym z "efektów" ktore zauwazylem to dziwne "bujanie" autka. Wygląda to tak, ze jadąc dość powoli czuje się jakby co chwile auto przejezdzalo jakies wglebienie. Mam dziwne wrazenie ze jest to dokladnie co jeden obrot kola. Czego to moze byc wina? Obejrzalem kola i nie zauwazylem zadnych znieksztalcen.

3. Znalazlem na silniku slady oleju (zresztą w kilku miejscach na chodniku / parkingu tez). Gdzie szukac przyczyny i jak samodzielnie to diagnozowac?

4. Podczas jazdy na 3-4 biegu slychac dziwny cichy dzwiek (tak jakby poruszajacych sie elementow ktore sie kreca). Po nacisnieciu sprzegla ustaje. Jakies pomysly?

5. Czy da sie usztywnic jakos lusterka w tym pojezdzie? Mam sterowane z wewnatrz samochodu za pomoca 2 pokretel. Ale jak zamykam drzwi to musze je za kazdym razem poprawiac. Tak jakby byly "luźne".

Przepraszam za słaby poziom "profesjonalizmu" w tych pytaniach ale to naprawde tyle co moge powiedziec. Wizyta w warsztacie zaplanowana jest na najblizsze 14 dni. Jednak chcialbym powoli przygotowywac sie na to co mam do zrobienia.

p.s. czym zabezpieczyc kawalek (2cm x 0,5cm) lakieru ktory jest troszke zdarty? Nie chcialbym zeby zaczelo to rdzewieć.
---
PM to silniczek na jednopunktowym wtrysku o mocy 90 kucy. Tam obroty wolne przy rozgrzanym silniku sięgają nawet 950 obr/min a minimum mogą mieć 750 i nie ma możliwości regulacji. Czasami wyższe mogą być jak silniczek krokowy się zawiesi ale tam to już lepiej sam nie szperaj. Inna przyczyna to zasysanie lewego powietrza za przepustnicą.
---
Witam
Mam problem z silnikiem w mojej 90 2.3NG. Na benzynie plywaja mi obroty ale co ciekawe nie zawsze czasami zapale i silnik chodzi miarowo i stabilnie. Co jest bardziej ciekawe temperatura nie ma na to wplywu bo na zimnym potrafi szalec tak samo jak na cieplym.
Na gazie jest lepiej ale nie duzo.
Jaka jest wasza opinia wiem ze jest to ciezki silnik ale bardzo go lubie mimo tego.
Chce doprowadzic go do porzadku poradzcie od czego zaczac .
Pozdrawiam
---
Wyczyść silniczek krokowy to odpowiada za wolne obroty....
---
silniczek krokowy sprawdzisz w ten sposób, ze mozesz go podpiac do zasilacza ktory daje prad staly regulowany plynnie w zakresie 0-12V. zwiekszajac napiecie silniczek krokowy powinien sie plynnie uchylac az do calkowitego otwarcia.

Ale falowanie obrotow w NG to nie tylko padniety krokowiec... sprawdz tez czy gdzies silnik nie bierze lewego powietrza - stan wszystkich rurek podcicnienia, odpowietrzenia skrzyni korbowej i uszczelniaczy wtryskow(najlepiej popsikac naokolo samostartem - jak bierze lewe powietrze to bedzie sie od samostartu dlawil)

Zrob tez test kodow migowych sterownikow silnika (pierwszy miga sie sterownik mieszanki, potem ida komunikaty ze sterownika zaplonu) to sprawdzisz czy wszystkie czujniki i elementy wykonawcze sa sprawne (test NIE sprawdza funkcjonowania lambdy)

zobacz tez jaki prad idzie ze sterownika na silniczek krokowy - niekiedy jest tak ze sterownik ma zle podane info o mieszance bo jakis czujnik daje bledny odczyt, wtedy na krokowiec podaje za male napiecie i przydusza silnik. NApiecie na krokowcu powinno byc gdzies w zakresie 3-7V (widziane na mierniku - w rzeczywistosci sa to kruciutkie impulsy 12V ale mierniki to widza jako napiecie stale)

można go dość dokładnie sprawdzić... to jest czujnik 2 pinowy montowany przy głowicy z przodu z prawej strony silnika - bardzo łatwy dostęp. Jeżeli będzie uszkodzony (lub kabel do niego będzie przerwany) test kodów migowych pokaże błąd...

można też obadać jego oporność, która zmienia się w zależności od temp płynu. Wykres zmiany oporności tego czujnika (i kilka innych ciekawych informacji) możesz znaleźć w broszurze SelbstStudienProgramm SSP95 KE-III-Jetronic. Tą broszurkę w formacie .pdf znajdziesz na stronie www.centrum.audi80.pl w dziale download. Musisz tylko pierw się zarejestrować na stronie...
---
Witam wszystkich audimaniaków
Słuchajcie mam od dłuszego czasu problem z moim audi B4 2.0 + LPG problem polega na tym że na benzynie czasami falują obroty ( na gazie jest ok.) rozkładam już ręce wymieniłem świece ps. były dosyć okopcone, przewody, filter paliwa, pompe paliwa ( siadła ) czujnik temperatury 3 pinowy co mam jeszcze wymienić ?. Niema znaczenia czy jest zimny czy nagrzany, czy na wolnych obrotach czy wysokch, jak chodzi to chodzi super ale jak zacznie falować to aż autem trzęsie. POMOCY może jest jakiś sposób na to moje autko, dodam jeszcze że temperatura na wskaźniku jes różna ale nie współgra to z falowaniem (planuje wymienić termostat) napiście co mam jeszcze zrobić bo nie chce się z nim rozstawać. Może jest jakiś czujnik obrotów, czujnik ssania itp. ( pisze ssania bo chyba bardziej faluje silnik jak jest troche nagrzany, acha czujnik który wymieniłem był do silnika 1.6 czy ma to jakieś znaczenie
POZDRAWIAM
---
Sprawdź czujnik krokowy. Może jest źle ustawiony silnik. U mnie na przykład nie chodzi na benzynie bo jest źle ustawiony i spada z obrotów i gaśnie na gazie jest ok ale też faluje czasami trochę ale nieznacznie a samochód ten w którym to się dzieje to audi 90 2.2 R5 ale on nie lubi gazu więc chyba go wyrzucę Bo mało nim jeżdżę tylko w weekendy aby sie nie zamulił bo na co dzień mam bardziej oszczędne auto.
---
Słuchajcie zrobiłem to!!!
Nieszczelność układu dolotowego powietrza tuż za przepływomierzem jest taki metalowy kruciec tam była nieszczelność odkręciłem trzy śrubki zdiełem go w sirodku jest oring, wyczyściłem go i osadziłem na wysokotemperaturowym czerwonym sylikonie i zakręciłem śrubki chodzi cacy
---
Witam jestem nowy ale mam nadz ze dobrze wkleiłe swojego posta. Koledzy mam taka sprawe silnik jest nagrzany ale dalej trzyma wysokie obroty ostatnio zmenialem pasek rozrzadu i moglem przestawaic zapłon może ktos wie jaki powinien byc kat wyprzedzenia zapłonu z gory dziekuje pozdro
---
Witam
Dobrze by było abys podal co to za auto , rocznik pojemność typ silnika. Bo jakoś nie widze.
Być może silnik krokowy ma jakis problem , może być to też czujnik temperatury. Myśle że zaraz koledzy też będą się wypowiadać choć teraz jest czas urlopów wiec nie liczył bym na szybkie wypowiedzi.
---
jeżeli masz coupe to pewnie z silnikiem 2.3 i jeżeli trzyma tobie wysokie obroty to poprostu silniczek krokowy się zawiesza weź go zdemontuj zanusz w nafcie lub czymś podobnym i zostaw na noc a jeżeli to nie pomoże to trzeba kupić następny na drugi raz wpisz jaki masz motor pozdrawiam
---
auto po wymianie filtrow i swiec. wczesniej na zimno odpalal na dotyk ale mial problemy na cieplym silniku. od wczoraj 2 razy nie odpalilem na zimnym, z kolei jakby troszke lepiej na cieplym odpala. jest tez taki problem ze jak na Pb odpalam to przez moment po wcisnieciu gazu jest reakcja jakby chcial zgasnac, pozniej przelaczam na LPG i jest ok. jak na pych go dzis odpalilem to okolo pol minuty chodzil na ok 200obr/min zanim wszedl na normalne obroty. Spotkal sie ktorys z kolegow lub wie jak to rozwiazac??
moze duzo lewego powietrza??
---
Lewe powietrze łapie pewnie albo sprawdz czujnik temp. silnika ewentulanie przeczyść silniczek krokowy
---
Mam 2 nie wielkie problemy z samochodzikiem otoz gdy przejade sie kilka km i nagrzeje sie troche silnik po wrzuceniu na luz obroty spadaja do 0 i samochod gasnie - podczas jazdy wrzucam bieg i samochod oczywiscie zapala sie ale obroty wskakuja na 1800 i trzyma tak dlugi czas. a 2 to taki iz przepuszcza mi przewod od wspomogania zaraz nie wiem sokladnie jak tosie nazywa ale pod maglownica idzie tak dluga bezka wzdlorz samochodu tam trzewod mi przepuszcza i ucieka plyn od wspomagania czy konieczna jest wymiana calego przewodu czy tylko tej czesci ?? Pozdrawiam
---
Jak możesz podaj choć model auta i oznaczenie silnika. Lub w ostateczności pojemnośc i czy gaźnik czy wtrysk...czy diesel... Bo tak na sucho ciężko cokolwiek powiedzieć. W pierwszym opisywanym problemie może to być i silniczek krokowy, dostające się lewe powietrze. aparat zapłonowy...wiele więcej szczegułów pomoże znaleźć winowajcę
---
Mianowicie problemik ma dziwny. Dzieje sie rzecz taka że przy odpalaniu samochód nagle sam z siebie mi gasnie (niejest to wina akumlatora (mam nowy)) żeby mi niezgasł to muszę go lekko przygazować jak juz jedzie to po zmianie na 2 gdy wciskam gaz to dzieje się tak jak by mu niedostarczało paliwa i ma taki chwiolowe zwieszenie (prawie stoi w miejscu nic sie z nim nie dzieje a gaz juz wtedy mam wcisnięty do dechyi nie słychac wogle żeby sie silnik kręcił) (5 sekund) poczym nagle rusza z kopyta. Miałem juz tak ze 3 razy na środku skrzyzowania jak ruszałem ze swiateł i niebyło to przyjemne uczucie. najciekawsze w tym jest to że on ma tak jakby dobre i złe dni bo raz działa bez problemowo a kiedy indziej tak sie własnie tnie. moze macie jakąs rade dla mnie.
Kuzyn twierdzi ze to cos z silniczkiem krokowym ale wole nie kupowac w ciemno nwych częsci moze ktos znak kogos w 3miescie lub na obrzezach kto zna sie na takich ciekawostkach.
Oprucz tego czasem jak juz zrozumie ze jest na 2 biegu i ze powinien jechac to tak sobie szarpnie 2-3 razy.

Ja się na tym nieznam i niewiem o co mu chodzi dlatego
Za wszelką pomoc wielce dziekuje.
---
Witam, ja stawiam na silnik krokowy, ale u mnie to sie dzieje na zimnym silniku, szarpie i nie ma mocy, po rozgrzaniu objawy ustępują, aczkolwiek czasem zgaśnie też na wolnych obrotach, obecnie też szukam kogoś kto mi wymieni silnik krokowy, albo informacji jak go ustawić do wymiany by nie spieprzyć, a jeśli chodzi o serwisy to ostrożnie z nimi, bo trafiłem na takich fachowców niedawno co mi powiedzieli że pół zawieszenia ma luzy, tyle mi znależli gamonie luzów, a pojechałem tylko ustawić geometrie kół tylnych, także w serwisie to by ci wcisneli kupe usterek i żeby przyjechać i naprawiać do nich, che che
---
przede wszystkim warto bylo by wymienic filtr paliwa jezeli nie wiesz kiedy byl wymieniany to tym predzej go wymien

poza tym sprawdz czy pompa paliwa pracuje, czy pracuje ciagle czy z przerwami moze byc przekaznik pompy zepsuty

silniczek krokowy raczej nie on odpowiedizalny jest za wolne obroty na jalowym biegu- i jego bym raczej wykluczyl

no ale zobacyzmy co mechanik wyczaruje
---
Odebrałem samochód i się zdziwiłem bo mechanik go naprawił i teraz mozna powiedziec ze jezdzi lepiej niz poprzednio. Powiedział mi ze wystarczyło przeczyscic przewody paliwowe i wymienic filtr paliwa i powietrza. Troche bardzo mnie to ucieszyło bo przynajmniej niechciał wiele. a pzry oddałem go do elektryka i naprawił mi elektryczne szybki więc jestem w pełni happy a w sumie za całosc zapłaciłem 150zł
---
Witam
Czy da sie jakoś uratować silniczek krokowy? naprawić? zregenerować? czy raczej trzeba szukać świerzszego?

Ma problem z utrzymaniem wolnych obrotów zarówno na benzynie jak i na gazie , rano po odpaleniu chwilke pochodzi i gaśnie. Na ten moment mam go odłączonego i przy nagrzanym silniku tak własnie powinien chodzić samochód tylko obroty wolne są rzędu 1100.

Może da sie zaadoptować jakiś z innego motoru? do 16v nie moge znaleść
---
Raczej jestem pewien ze jest trafiony silniczek. jezdze teraz z odłączoną wtyczką od niego i jak ręką odjoł, na benzynie chodzi ale jak jest nagrzany, na gazie nie robi mu róznicy czy ciepły czy zimny chodzi rewelacyjnie trzyma obroty 1100 ale nie gaśnie nie faluje itd( mam blosa)
Ale gdy podepne wtyczke do silniczka krokowego to na gazie sie nie da jezdzić wcale bo obroty skaczą na jałowym miedzy 200 a 1200 a po zapodaniu klimy gaśnie na kazdych światłach co jest zdeko irytujące!
A na benzynie przy podpiętym silniczku jak jest zimny po nocy to zapala od pierwszego pochodzi moze z 2 minuty i gaśnie, trzeba odpalać ponownie i podtrzymać go pedałem gazu jak sie nagrzeje to faluje ale tylko 1 lub dwa razy np po wyzuceniu biegu spada do 500 obr podnosi do 1000 i stabilizuje sie na 900 i potem trzyma już równo, do nastepnych swiateł.

A jak sie podłącze pod komputer to mi wykaze co jest trafione?? gdzie wogle znajduje sie wtyczka diagnostyczna?
---
Zobacz na podszybiu w "rozdzielni" z bezpiecznikami po lewej czy jest cos do podłaczenia....
---
Mam takie pytanko

Dzisiaj bylem na pobliskim zlomowcu i ...

Maja ladny silniczek od passata b3. 1,8 na monowtrysku , mozna jeszcze go odpalic. Wiem ze do mojej b2 bedzie spokojnie pasowal ale pytanie moje polegalo na tym, ze powstaje problem skrzyni. Maja skrzynie od Audi 80 b3 od takiego samego silnika czyli 1,8.

Skrzynia pasuje bez problemu? Czy tak jak wypadku silnika zmieniaja sie lapy i poduszki czy uchwyty trzeba przerabiac ?

Za taki komplecik zycza sobie 1,5 kolcka z osprzetem...


I kolejne pytanie czy jak wyglada to od strony elektyrki przy wymienie takiej rakiety? Czy trzeba zmieniac wiazki kabli? przerabiac inne elementy dochodzace do silnika ?(co prawda to lepiej odpowiedziala by mi osoba ktora by poogladala ten samochod albo znala )
---
Silnik napewno będzie pasował, ale tylko jeżeli chodzi jego montaż.

Problemy pojawią się z całym osprzętem. Zacznijmy że jest to monowtrysk, więc musiałbyś pozyskać tez kompletną instalacje elektryczną którą zepniesz to wszystko, na dodatek jej gabaryty (długości) oraz rodzaje wtyczek muszą pasować do audi, przeciez będą z Passata. Następnie w Twoim aucie musiałaby się znaleźć jednostka sterująca wtryskiem czyli tzw. komputerek, załóżmy że to wydłubiesz z tego paska. Następnym problemem jest też zasilenie silnika (układu wtryskowego) paliwem - benzyną. W aucie z monowtryskiem znajduje się elektryczna pompa paliwa która zazwyczaj znajduje sie albo w zbiorniku paliwa albo też pod podwoziem auta w jego tylnej części. Dochodzą tam też kolejne kabelki, a także przewody paliwowe tzw. ciśnieniowe, nie takie zwykłe wężyki, które wytrzymają ciśnienie wytwarzane przez pompkę benzyny.

Generalnie jest to do zrobienia ale trzebaby dużo dłubać się w elektryce silnika (połączyć wszystkie czujniki, sondę lambda, silniczek krokowy, potencjometr przepustnicy, sterownik.......)
---
witam was po dluzszej przerwie, od jakiegos czasu[pierwszych przymrozkow] mam problem z obrotami na jalowym, po odpaleniu jest wszystko ok,bez roznicy czy cieply czy zimny... oscyluja w okolicy troche ponizej 1000obr/s. lecz problem jest po przejechaniu juz krotkiego odcinka... obroty zawieszaja sie na powiedzmy 1600 i powoli spadaja nie nizej niz 1200. na zimnym po troche dluzszym momencie tak sie dzieje. Gdzie szukac usterki? silniczek krokowy? czy moze jakies czujniki itd??

Audi B3 Coupe 2.3NG
---
Miałem tak na początku w poprzednim B2 - coprada DS na gaźniku i LPG ale podobne objawy. Tyle że u mnie dodatkowo na ciepłym silniku pływał na obrotach - wymiana silniczka krokowego usuneła usterke.
---
Ale gdyby to byl krokowiec, to obroty raczej by falowaly... masz lpg? Sprawdz jak wyglada sprawa mieszadla...
---
Dlategotez moze byc powietrze... zobacz czy plytka od podcisnienia jest w odpowiednim miejscu... nie pamietam jaka powinna byc szczelina przy biegu jalowym niestety... w kazdym razie podejrzewam, ze masz problem z podcisnieniem. Na 90proc miales strzal gazu i cos sie spartolilo... urok gazowocow NG. Ja dlatego z tego motoru gaz wywalilem
---
Słuchajcie jast problem. Mianowicie ogladałem audiczke z takim motorkiem. Silnik pracował cichutko i równiutko ale na gazie. Jako, że ja preferuje paliwo w postaci plynnej zechciałem sprawdzić jak on pracuje na benzynie. okazalo sie, że tylko wysokie obroty. Silniczek krokowy wyjęty bo ponoć to norma. Jak taki problem ogarnać, jakich to może przysporzyć problemow z czego to wynika i jakie moga być koszty?? Szczerze mówiac do tej pory omijalem szerokim kołem gaz jednakże przyjdzie i na mnie pora;/


dzięki za wszelkie info..


P.S. Swoja droga na co zwrócić uwage przy zakupie auta z napędem na cztery kołka;]??

[ Dodano: Czw 21 Lut, 2008 22:57 ]
No i wracamy do tematu. Zakupilem Audi 100 2.3 NF Quattro z dusicielem. Sprawa przedstawia się następująco. Silnik odpala i śmiga na gazie, na benzynie tylko śmiga i to rewelacyjnie na jałowych gaśnie. Z tego co juz odkopałem to odpięta jest jedna z wtyczek przy kolektorze dolotowym, ponoc od silniczka krokowego. Gazownicy wyciągneli bo dojść do ładu nie mogli..Sam nie wiem jak się za temat zabrać.


Może wiecie od czego zacząc ogarnianie benziny??

[ Dodano: Pią 22 Lut, 2008 15:00 ]
No i się zesrało;/ Auto nie chce odpalać na gazie a na beznynie jak nie odpalało tak nie odpala;/ Jak już auto odpalę wszystko jest jak do tej pory. Silnik na gazie ma stabilne obroty jałowe jeździ na benzynie jak i na gazie.....

Co radzicie, gdzie szukać usterek????

[ Dodano: Nie 24 Lut, 2008 10:04 ]
Po wizycie na kościuszki u "wtryskarza" a potem u gazowca wiem juz duzo więcej. Wina lezy na wyeksploatowanym mechanicznym wtrysku;/ Tak więc albo ustrzelić w pełni sprawny układ wtryskowy, albo dobrze gaz wyregulować....

[ Dodano: Sro 27 Lut, 2008 22:43 ]
Jak by nie było gaz na zimnym silniku to nieporozumienie. Tak więc silnik na paliwku pracowac MUSI!! W tymże kierunku moje prace kierowac się będą...

Teraz juz jest tak, że silnik ma problemy z odpalaniem na zimnym (po nocy), jedynym ratunkiem jest (auto starter w sprayu) do kolektora dolotowego. N ciepłym silniku auto odpala na gazolinie przeciętnie, obroty trzyma równiutkie, ma problemy z wkręcaniem się na obroty po uchyleniu przepustnicy. Duzo lepiej reaguje na gwałtowne i całkowite otwarcie przepustnicy. Czyli bez szału. W trakcie jazdy na gazie i po przełączeniu na benzynkę silnik staje się mółowaty:( no i często gaśnie zchodząc na jałowe.....

Echsz, długo by tak pisać;/

[ Dodano: Czw 28 Lut, 2008 18:50 ]
Dzisiejszy program sponsorują literki K jak KE jetronic i cyferka 3 jak III generacja;]

Cały bozy dzień nad układem zasilania. Wymieniłem obudowę filtra powietrza, wszystkie gumy pozwalałem, rozebrałem wszystko, pomyłem, wkleiłem rurke doprowadzającą gaz go miksera bo wylatała;/ Jako, ze przy gazie praktycznie nic nie grzebalem w ustawieniach zrobiłem przejażdzkę i odczułem porawę w elastyczności silnika, po otwarciu drugiej przepustnicy auto jedzie a nie tak jak wcześniej było wlecze się...

Co do benzyny to moje zajęci z poznawania układu przyniosly rezultat;] Autko duzo lepiej odpala na ciepłym niżeli dotychczas. Wiem już także jak to wogóle działac powinno;]


MAM JEDNAKŻE PYTANIE!!
Skąd mam wiedzieć czy klapka spiętrzająca nie chodzi zbyt cięzko?? Wedle mojej wiedzy wraz z otwarciem przepustnicy powinna się ona unosić pod wpływem podciśnienia. Moja nie chce;/ Jest tam cięzarek przeciwwagi czy go można jakoś regulować????


Niechrz ktoś to przeczyta i mi powie choć cokolwiek. Tak na poprawe humoru;]

[ Dodano: Pią 29 Lut, 2008 23:42 ]
Po wymianie obudowy filtra powietrza i jego instalacji czeka mnie jeszcze wizyta u gazownika....

Z benzyną jest tak sobie. Auto jako tako odpala na benzynie po chwili kręcenia;/ Jednakże na jałowych widać ewidentnie,że z rury idzie czarny dym czyli nie przepala dobrze paliwa. Za duzo waszki lub za malo powietrza;/
---
Cześć
Szlag mnie już trafia, bo kolejny raz wyjeżdżam z warsztatu z nadzieją, że strzałka obrotomierza nie nie będzie wariować... ale niestety.
1. obroty na jałowym falują od 600 do 1100
2. auto gaśnie, głównie na światłach ale zdarza się to też przy gwałtowniejszym hamowaniu, no i najgorsze - w czasie szybkiej jazdy, bardzo niebezpieczne.
3. szarpanie przy delikatnym gazowaniu, po mocniejszym dociśnięciu albo załapuje od razu, albo przez moment nie załapuje, nie przyspiesza i dławi się i po chwili już jest ok, aż do następnego razu, czyli po kilometrze - dwóch.
4. wysokie spalanie - ok.12/100km, było 9,5l/100km

Co w związku z tym zrobiłem:
1. wymieniona cewka
2. wymienione czujniki temperatury, oba
3. kopułka, palec, świece i przewody od świec
4. sonda lambda, na uniwersalną boscha, 3-przewodową
5. wyczyszczony, wypłukany silniczek krokowy
... i bez zmian.

Sondę wymieniałem dzisiaj i (chyba) przestało szarpać w czasie jazdy, nie miałem jeszcze okazji dobrze tego sprawdzić. Jednak w czasie postoju na światłach obroty szaleją bardzo skutecznie; z Wrzeszcza do Śródmieścia zdechł 3 razy.
Po prostu załamka.

Proszę Was o jakies wskazówki, co jeszcze można zrobić.
Szukałem wcześniej na forum i nie znalazłem niczego co by rozwiązywało ten problem, jeśli coś pominąłem to bardzo proszę o link.
Auto: Audi 80 B4, 1993r., silnik ABK, 2.0 bez gazu.
---
1. Sprawdź wszystkie węże odo odmy i uszczelkę pod korkiem wlewu oleju.
2. Obejrzyj wszystkie możliwe wężyki tj. od regulacji świateł, wspomagania hamulców itp. czy nie są dziurawe.
2. Ustaw porządnie rozrząd i zapłon (w razie czego mam lampę, to możemy zapłon ustawić).
---
zięki za odpowiedzi

kryha666 - nie miałem regulacji, mieli zrobić przy okazji wymiany sondy, ale ... zapomnieli (Kama we Wrzeszczu). Pewnie też dlatego tak dziwnie klekocze, metalicznie, przy dodawaniu gazu.
punk - dopiszę to sobie do listy, Marek polecił mi warsztacik we Wrzeszczu, podjadę tam, może naprawią.
ziomal82 - nie wiem, z tym rozrządem, nie znam się, ale kto wie? Przy dynamicznej ostrej jeździe nie szarpie. Toczyć się na biegu, bez gazu - nie da rady, dostaje czkawki od razu.

[ Dodano: Sro 02 Lip, 2008 10:43 ]
Niestety warsztat zamknięty do odwołania.
Tak myślę sobie, że to może być silniczek krokowy (między innymi). Na wyskoczenie z 900PLN żeby to sprawdzić mnie nie stać za bardzo.

Może ktoś z użytkowników forum ma ten sam model Audi 80 B4 z silnikiem ABK i zrobiłby mi za jakąś drobną opłatą przysługę i pozwolił podmienić na parę minut silniczek krokowy? Miałbym wtedy pewność, że to on odpowiada za te falowanie...


Oddałem auto do warsztatu w Grzybnie k. Kartuz, SZUTA Auto pomoc, porządny warsztat, wprawdzie problemu mechanik nie zlikwidował ale tak wyregulował auto, że jestem szczęśliwy. Mimo lekkiego teraz falowania obrotów, silnik chodzi ciszej, równiej, nie klekocze. Nie wiem tylko jeszcze jak w kwestii spalania, czy dalej tak żre benzynę.
Polecam ten warsztat.
Wygląda na to, że doszedł jeszcze do listy podejrzanych części przepływomierz.
Jesli czyta to jakiś właściciel tego modeli Audi 80 to bardzo proszę o wiadomość, podjadę na miejsce i za niewielką opłatą podłączyłbym na chwilę do swojego ten przepływomierz (i silniczek krokowy) żeby sprawdzić, czy rzeczywiście to coś da.
---
Witam falują mi obroty na biegu jałowym i na podtlenku i na benzynie ale co ciekawe dopiero takie numery robi mi w momencie maksymalnego nagrzania silnika, odpala super jeśli chodzi o moc tez jest ok ..jeszcze jedno na benzynie czasem przy dojezdzie np: do świateł niema wogóle wolnych obrotów odrazu po puszczeniu pedału gazu gaśnie silnik i ponowny rozruch bez problemu ...zaznacza robić takie numery na gorącym silniku, na gazie zaczyna falować a na benzynie czasem lekko przyfaluje i zaraz gaśnie a czasem odrazu gaśnie ...może ktoś ma pomysł co to może być a może ktoś by pomógł i zajrzał do mojego auta ?? z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam...
---
mysle ze przyczyna falowania obrotów w twoim przypadku jest uszkodzony potencjometr przepustnicy powietrza . ja miałe podobny problem tylko przy 2.o 3b
---
tez juz słyszałem opinie na temat tego potencjometru ale jednocześnie padła tez druga czyli silniczek wolnych obrotów ( na pasie wraz z kolegami wypięliśmy kostkę z niego ) jak wypnę wtyczkę obroty idą na półtora tysiąca i tak trzyma więc na poczętek czyszczenie silniczka, z takiego powodu że to tańsza opcja i może pomoże a potem zabieram sie za potencjometr tylko że to wiąże sie już z wymianą rozdzielacza paliwa dlatego że jest on zalany guma u mnie a to będzie koszt spory na pewno, a skoro narazie jestem na poziomie badania tematu zacznę od części która może okazać sie tańsza ale dziękuje za pomoc i Pozdrawiam..jeśli już to naprawie dam znać dla potomnych co było przyczyną
---
widziałem jak chodzi i nawet jak EDD wypinał kostke tez mi sie wydaje ze to krokowy przeczysc i bedziesz miał wiadomą sprawe
---
a więc tak ..silniczek krokowy wyczyszczony i jest już dobrze obroty trzyma ale to była połowa sukcesu na benzynie już działał poprawnie ale do pełni szczęścia musiałem wymienić filterek gazu a w zasadzie to co z niego zostało i teraz jest już ok działa dobrze na benzynie i na podtlenku ..dziękuję wszystkim za podpowiedzi odnośnie ustalenia mojej usterki i Pozdrawiam..
---
mam pytanie odnosnie silnika 2.0 16V ( ACE ), ostatnio wymienialem pasek od rozrzadu,ale moje pytanie jest nastepujace 1)
czy lancuszek ktory napedza drugi walek w pokrywie zaworow tez trzeba wymienic ? mam przejechane 204000 km i niewiem czy trzeba rowniez go wymieniac.
2 )gdy auto jest zimne przez 5 sekund chodzi mi na bardzo niskich obrotach i strasznie nierowno,bo chwili nagle sie obroty stabilizuja ale i tak sa chyba za niskie jak na zimny silnik kiedys mialem je tak okolo 1100 - 1200 a teraz silnik od razu przechodzi tak w 950,wymienilem juz czujnik temp. ten 2 pinowy co podaje inf. do ecu odnosnie temp. silnika,ale to nic nie pomoglo,wiec czego szukac. kopulka ? silnik krokowy ? ale gdyby silnik krokowy to by ssanie bylo i bylyby wieksze obroty na zimnym silniku. a moze to wtrysk rozruchowy nie dziala ? co odpowiada za ssanie w tym silniku , pomozcie mi bo niewiem za co sie brac.dziekuje bardzo za wszelka pomoc
---
Po pierwsze silnik powinien mieć obroty w granicach 850-950 obr/min. Co do wymiany rozrządu to wymienia się komplet. Począwszy od paska, napinacz, rolka prowadząca i jeśli łańcuch drugiego wałka posiada juz luzy (a tak moze się zdarzyć jeśli za długo się jeździ na nie wymienianym rozrządzie) to trzeba wymienić. Jeśli chodzi o falujace obroty to moze to być wina błędów w komputerze. Warto wpierw je wykasować i wtedy sprawdzić jak się bedzie zachowywał. Mozliwe że przy wymianie czujnika cos mu nei zagrało i komp zassał błedy.
---
ja na zimnym silniku mam 950 obr/min a jak sie rozgrzeje spada do 850obr/min
zacznij od krokowca wez go wyczysc
a lancuszek z tego co slyszalem wymienia sie co 200 tys km
---
nabyłem C4 z silnikiem AAR (2,3 10V 133KM) zasilany LPG tardycyjnym. Jest kilka problemów do rozwiązania i będę wdzięczny za podpowiedź jaką drogą iśc...w naprawach.

1. Pierwsze co najbardziej mnie irytuje to podwyższone obroty silnika i na benzynie i na LPG. Mniej więcej wiem co sprawdzić ale jednak prosze o poradę.

2. Wskaźnik temperatury nie podaje prawidłowej wartości. Raz jest 90...za chwile 110 a potem nagle schodzi na 75...90...100...90 etc.... Przypuszczam że to czujnik podający wartośc do wskaźnika...

3. Zbiornik z płynem hamulcowym posiada czujnik...ułamał sie plastik w który wchodzi wtyczka...czy ułamana część i czujnik sa wymienne czy trzbea cały zbiorniczek wymieniać. Dodatkowo mruga mi cały czas kontrolka hamulca z wykrzyknikiem - wiem że moze to być spowodowane własnie wspomniana kostką...jednakże na krótko połączyłem wtyczke (zwarcie obu przeowdów) nie zmieniło sytuacji...nadal mruga... co jeszcze może być tego powodem.

4. Potrzeba mi instrukcji podłączenia elektrycznego szyberdachu...ktoś tam namieszał i trzeba to uporządkować.

5. Mam luźny lewarek...biegi ładnie wchodzą ale potem lewarek luźniutko lata...czy to wina "jabłka" na krzyżaku pod drążkiem?
---
czesc ja mam u siebie ten sam motor jeśli chodzi o obroty to na początek wyciągnij wtyczkę z silniczka krokowego na odpalonym silniku i zobacz czy obroty jeszcze rosną bardziej jesli jest bez zmian to stawiam na to (wtedy wyczyść krokowy ) a jak wzrosna bardziej to krokowy działa dobrze ..u mnie było tak ze jak wyciagałem kostkę to szedł na półtora tyś (tak mi robił nie raz podczas jazdy, dojazd do świateł a on nagle wchodził na obroty i tak trzymał ,gasiłem wtedy silnik i odpalałem jeszcze raz i było ok )...jak wpinałem spowrotem obroty spadały (na wolne 850 obr. )..wtedy wiadomo czy krokowy reaguje wogóle.......jesli chodzi o wskaznik miałem podobnie z tym ze mi nagle szedł do końca ja przerażony a okazało sie że wskazówka wypadała delikatnie z mocowania rozebrałem zegary wcisnełem ja i jest ok pokazuje dobrze....reszty nie wiem prawdopodobnie dobrze kombinujesz z usunieciem tych usterek nie wiem czy pomogłem ale starałem się głupot nie wypisywać Pozdrawiam .. PS.; dawaj foty nowego nabytku
---
1. Zrob to co Ci powiedzialem. Najlepiej sprawdz szczelinomierzem czy plytka jest w odpowiednim polozeniu na biegu jalowym... jak dla mnie mialo autko strzal gazu i lekko sie rozregulowalo cos...

2. wymien czujnik 3/4 pinowy... sprawdz przy okazji instalacje

3. Przemyslalem wczoraj sprawe na spokojnie... Moze to byc tego wina. niestety do wymiany raczej caly zbiorniczek

4. nie mam...

5. Zaczalbym od tego co piszesz, tymbardziej, ze latwo zdjac "opakowanie" i sprawdzic co sie dzieje
---
Hmmm, więc po pierwsze kontrola płytki spietrzającej. Po drugie ustawienie obrotów na paliwku. Jesli natomiast porawisz benzynę a masz instalację gazową taka jak standardowo montowano to silnik powinien automatycznie i na gazie obnizyć obroty. Kwestia owego (!) to trzeba dokładnia sprawdzić. Kwestia czy usterkę wywala komputer ABS'u czy też jakiś poboczny czujnik. Co do szyberdachu to polecam stronkę: WIRING DIAGRAMS Co do lewarka to trzeba poszperać, pokukac i się wszystko okaże.Może pękła sprężynka....
---
1. Sprawdź sondy lambda u mnie np tak było i obie miałem poprzepalane

3. u mnie też świeci się ikonka hamulca z wykrzyknikiem i u mnie akurat jest to przerwany kabelek przy klocku hamulcowym i może to samo jest u ciebie...
---
Mam pytanie, kupiłem audi 80 B3 1.8 jednopunktowy wtrysk, jaka możę być przyczyna
przy odpaleniu na zimnym czy ciepłym silniku trzyma obroty około 1600 -2000 obr. po przygazowaniu spadną powoli i co jakiś czas na biegu jałowym znów wzrastają?
---
Sprobuj sprawdzic ten wtrysk. Jesli to jest jednopunkt to powinien twardo stac na kolektorze...
poduszka pod gaznik/wtrysk kosztuje kilkadziesiat zlotych, wymiana i czyszczenie trwa z 30 minut. Jakbys wymienial to przygotuj sie wrazie czego na wymiane srubek bo czasem moze byc gwint uszkodzony. Mialem takei cos jak robilem ojcu poduszke pod gaznikiem(wtrysk jednopunktowy) w golfie 2 ... sklepy zamkniete a na zlomowcu zjedli ze mnie 5 zł za srubke ... :D

Ale cos mi sie jeszcze kojarzy tylko nie mogę sobie przypomniec, moze ktos inny podpowie ....
---
Napisz kolego skąd jesteś, jeżeli z Trójmiasta to z chęcią pomogę osobiście.
Silnik, który posiadasz ma możliwość zdiagnozowania usterki na podstawie odczytania kodów migowych. Posiadam takie coś.
Z moich doświadczeń stawiam na uszkodzony (lub źle wyregulowany) wyłącznik nastawnika przepustnicy (tzw. silniczka krokowego), sam silniczek krokowy lub problem z zaworem sterującym zamontowanym przy układzie wtryskowym a który steruje zapłonem (przyspiesza lub opóźnia).
---
jeśli to silniczek krokowy to spróbuj zdjąć z niego jeden wąż i wpryskaj do wewnątrz krokowego troche WD-40 i poprzekręcaj pare razy kluczyk na zapłon i z powrotem.
W większości przypadków krokowy się zapycha i wystarczy użyć troche WD-40 i po sprawie.
---
witam
niedawno kupiłem audi 80 B3 1.8 na jednopunktowym wtrysku i jak przekręcę zapłon bez odpalannia to słychac stuki takie przeskakiwanie pod filtrem powietrza i za chwilę to przestaje robić, lecz po ponownym przekręceniu kluczyka to samo się dzieje.
- i do tego na biegu jałowym dostaje wysokich obrotów i nieraz przy zmianie biegów też idą do góry około 2500 do 4500 obrotów
prosze o pomoc
---
Wysokie obroty jałowe to wina silniczka krokowego, Natomiast owe klikanie to praca elektrozaworów przy wtryskiwaczu. W moim poprzednim też tak było;]
---
Silniczek krokowy do wymiany. To on wydaje takie dźwięki i po włączeniu zapłonu przechodzi adaptację. Tam nie ma żadnych elektrozaworów.
---
kolega wspomniał że na forum było wałkowane ale tam jest tylko o uszczelce pod gaźnikem myślałem że więcej sugesti będzie
jeszcze jedna sprawa czy silniczek krokowy jest napewno w jedno punkcie
---
Jest napewno, jak w każdym silniku z wtryskiem paliwa.
---
Witam!
Mam problem po odpaleniu silnika. Gdy jest zimny obroty lecą ma 1600-2000. Po chwili zatrzymują się na 1600, a jak wcisnę sprzęgło lecą do góry.
Po pewnym czasie jest już normalnie, ale tu jest większy problem. Gdy zacznę jechać wrzucam 2 bieg a on mówi "nie, nie jadę", zapalają się kontrolki gaśnie i nic nie mogę zrobić, kilka razy próbuję go odpalić i nic, za którymś tam razem dopiero odpali i jest już dobrze. Nie wiem gdzie jest problem.
W ostatnim czasie wymieniałem kable WN, świecę, kopułkę i palec. Podejrzewam że to może być sonda lub filtr paliwa, podpowiedzcie mi czy się mylę:?: Lub co innego może to powodować:?:
---
grzebałem i grzebałem , gadałem z kilkoma ludźmi, i nikt nie trafił (prócz za każdym razem wymieniali filtr paliwa). A więc wczoraj cały wieczór i dziś siedziałem w książkach i nad silnikiem ( bardziej się modliłem niż cokolwiek naprawiałem), no i w końcu znalazłem, wyciek oleju z czujnika (no i w końcu dowiedziałem się czemu mi go ubywało). To jedno, a nad nim też czujnik cały mokry, okazało się że to od temperatury. Po wymianie, żyję jak nowy Teraz tylko zmienić filtr paliwka i będzie cacy, a póxniej może sondę tak na wszelki wypadek
---
Witam, (nie znam się nic na mechanice ani elektryce)
2 lata mecze się z taka jedna standardowa ułomnością mojej C4'91r 2,3E
oczywiście gaśnie na zimnym.
Uparłem się żeby jednak zadziałało.
jak jest:
odpalanie na benzynie na zimnym - spoko, już działa
odpalanie na zimnym na gazie (wiem wiem ze nie wolno) jeśli się nawet uda to zaraz gaśnie.
odpalam na benzynie i przełączam na gaz- przełączy ale zupełnie nie utrzyma obrotów i gaśnie, po zagrzaniu do około (50-60) trzyma na gazie obroty

wątpliwość:
na zimnym silniku brak napięcia na silniku krokowy jeśli jest na gazie. jak jest na benzynie to napięcie jest.
dobrze kombinuję? ew szukam kogoś z 3City coby mógł to ustrojstwo naprawić.

mam kilka informacji jeszcze dodatkowych ale nie wiem, może to co powyżej wystarczy
---
Słuchajcie. Kwestia gazu to temat rzeka więc nie męczmy go. Skoro ludzie uturbiają ilniki zasilane gazem ze względu na wyższą liczbę psedooktanowa i otrzymują moce 2-3 razy większe to coś w tym jest.


Ja na gazie jeżdzę i jest ok. Wiadomo, że układ mieszany z benzyna i gazem będzie słabszy jednakże i tak jestem zadowolony.


Co do samych objawów to kwestia "silniczka krokowego" i brak zasilania podczas pracy na gazie to w sumie rozsądne rozwiązanie stosowane przez gaziarzy. Mianowicie przełączając na gaz przekaźnik rozłącza pompę oraz wlaśnie regulator wolnych obrotów w celu ustabilizowania warunków pracy silnika na gazie. Gaz zapewne fabrycznie wypozażony jest w silniczek krokowy i centralkę która dba o w miarę stabilne obroty. Natmiast czynny "benzynowy silniczek wprowadzałby tylko zjawisko sprzęzenia zwrotnego a co za tym idzie falowanie motoru. Stąd ja mam w miejscu silnika krokowego śrubkę;/ i pie**** instalację od kompa;/

Co do samego ogarnięcia to prawie wszystko jesteśmy w stanie ogarnąć. Kwestia czasu...Przykro mi jednakże z wolontariatu wyrosłem....
---
obroty na jalowym powinny oscylowac 600-700 zdaje sie, a 1000 uzyskuje sie poprzez wywalenie krokowca, tak czytalem. a to by znaczylo ze albo go nie masz albo masz walnięty?
ja się zastanawiam czy mam ew krokowiec walnięty a drugi bardziej walnięty - ot coby fajnie było - ten bardziej walnięty kupiłem na allegro jako sprawny 100%
obrotomierz to chyba mi na diagnostyce jakoś sprawdza - btw to zaczął mi zaniżać obroty po zabawie na otwartych zegarach tak mi sie zdaje.
---
Ehsz, przeciez obroty jałowe ustawiasz przepustnicą a krokowiec ma za zadanie dostarczenie dodatkowego powietrza tylko na zimnym motorze. Co do obrotów to zawsze uważalem, że niepowołane ręce w nieodpowiednich miejscach niszczą piękne urządzenia, jakim jest "był" twój obrotomierz;] Sprawa trzymania obrotów na gazie to jeszcze inna historia. Mianowicie na gazie musza być wyższe;/ Powód: jak juz Blokers wspomniał niezbyt równa praca. Gdybyś miał jeszcze do tego klimę z której bys kozystał szybko podniósł bys obroty jeszcze mocniej;] Jak i ja zrobilem;]
---


Ostatnio edytowany przez radek, 2009-01-13, 01:32, edytowano w sumie 1 raz

Góra
  Zobacz profil Wyślij prywatną wiadomość Wyślij e-mail   1332291
Uytkownik skype
radoslaw__1978
  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ 1 post ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Nasi Partnerzy:

Linki Sponsorowane